پنجشنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳
مقالات

ایمان به عیسی مسیح، مرهم مشکلات دنیا

✍️ برادر اددی:

شاید شما هم شنیده باشید که بعضی اشخاص می گویند: « اگر از آسمون دوتا سنگ بیاد، یکیش می خوره تو سر من و اون یکی هم منتظر می مونه تا در وقت و زمان مناسب، تو سر من بخوره! »

معمولاً این صحبت اشخاصی است که در زندگی دچار مشکلات و سختی ها، یکی پس از دیگری می‌شوند و احساس می‌کنند که روزگار سر ناسازگاری با آنها دارد؛ اما متأسفانه در این جمله حقیقتی وجود دارد و آن حقیقت، این است که روزگار با همه سر ناسازگاری دارد. در این دنیا کسی نیست که مشکلاتی نداشته باشد.کسی نیست که از مرض ها در امان باشد.کسی نیست که پدر و مادر و عزیزان خود را از دست ندهد.کسی نیست که هیچ اتفاق بدی برای او رخ ندهد. شاید بتوانیم بگوییم که این،  همان سنگهایی هستند که از آسمان در کمین ما هستند و متاسفانه ما نمی‌دانیم چه موقع فرود خواهند آمد. پس نباید طوری رفتار کنیم که انگار پیشامدهای بد فقط برای ما اتفاق می‌افتند.

کلام خدا در اول پطرس۴: ۱۲ می فرماید:

« ای عزیزان، از این آتشی که برای آزمودن شما در میانتان برپاست، درشگفت مباشید،که گویی چیزی غریب بر شما گذشته است.»

پس ما باید بدانیم تا زمانی که در این دنیا هستیم باید منتظر سختیها، مشکلات و حوادث ناگوار باشیم؛ چرا که دنیای گناه آلود و شکست خورده ما، سر ناسازگاری ها برای همه ما دارد.

تنها چیزی که می‌تواند در مقابل مشکلات و اتفاقات ناگوار به ما کمک کند، ایمان ما به وعده های خدا و عیسی مسیح خواهد بود.

اما ایمان برای بایگانی کردن نیست، بلکه ایمان برای زندگی کردن است. عادل به ایمان زیست می‌کند. ایمان به شباهت موبایل ماست. ما هیچ وقت موبایل نمی‌خریم تا در خانه نگهداری کنیم. ما از آن برای تماس با نزدیکان، دوستان و حتی انجام کارهایمان استفاده می‌کنیم. در بسیاری از مواقع از موبایل کمک‌های بزرگی می گیریم. در مواقع اضطراری و زندگی عادی یکی از وسایل ضروری است که همیشه و همه جا، همراه ما است. به همین ترتیب، ایمان نیز باید در تمام امور زندگی ما دخیل باشد.

وقتی دچار مشکلات می‌شویم یا در آنها هستیم باید با ایمان رفتار کنیم. شاید بپرسید که ایمان چه کمکی به مشکلات ما خواهد کرد!؟ ایمان، باور دارد که خدا محبت است. ایمان، باور می‌کند که خدا ما را فراموش نکرده است. ایمان، باور دارد که وعده های خداوند راست و حقیقی هستند. ایمان، امیدوار است که خداوند در حال کار کردن است. ایمان، اجازه نمی‌دهد که در سختی ها دلسرد شوید. ایمان، باور دارد که این دنیا پایان کار نیست بلکه زندگی ابدی در کنار عیسی مسیح، در انتظار ما است. ایمان، در مقابل مشکلات ما را مقاوم و استوار می‌کند. ایمان، برای انجام شدن وعده های خدا منتظر می‌ماند.

در کتاب مقدس می خوانیم که افرادی مثل یوسف ۱۳ سال، ابراهیم ۲۵ سال و موسی ۴۰ سال برای انجام وعده خدا صبر کردند و در تمام موارد، وعده خداوند در زندگی آنها به انجام رسید و عملی شد. شاید خدا از ما نخواهد که ۲۵ یا ۴۰ سال صبر کنیم، اما یقینا‌‌‌‌ او مایل است که در سختیها از ایمانمان استفاده کنیم. به او اعتماد کنیم که هرگز ما را ترک نخواهد کرد. از ایمانمان استفاده کنیم و با او صحبت، مشورت و از او تقاضای قوت کنیم‌. ایمان ما، تنها راه ارتباطی ما با خداوند است و بدون آن نمی توانیم با او ارتباط داشته باشیم.

کلام خداوند در عبرانیان۱۱: ۶ می فرماید:

« بدون ایمان ممکن نیست بتوان خدا را خشنود ساخت، زیرا هر که به او نزدیک می شود، باید ایمان داشته باشد که او هست و جویندگان خود را پاداش خواهد داد.»

حتی برای اجابت دعایمان باید ایمان داشته باشیم. عیسی مسیح در انجیل مرقس۱۱: ۲۴ می فرماید:

« پس به شما می‌گویم هر آنچه در دعا درخواست کنید، ایمان داشته باشید که آن را یافته اید و از آن شما خواهد بود.»

ممکن است در همین لحظه دچار مشکلات و سختی باشید و یا شاید مصیبتی برای شما اتفاق افتاده باشد.کتاب مقدس به شما می‌گوید که در این شرایط چطور رفتار کنید:

« راه خود را به خداوند بسپارو بر او توکل کن،که او عمل خواهد کرد.» مزمور ۳۷ :۵

اگر با امری غیر ممکن روبرو هستید، عیسی مسیح به شما می گوید:

« از نظر انسان این کار غیر ممکن است، اما برای خدا همه چیز ممکن است.» متی ۱۹: ۲۶

ایمان شما باعث خواهد شد که همه چیز را از بالا ببینید و در هر شرایطی به خدا اعتماد کنید. چون او فرمود: « من خدای مقدس شما هستم، من آفریننده و پادشاه شما هستم، من همان خداوندی هستم که آبها را کنار زده، از میان دریا راهی باز کردم.» اشعیا ۴۳: ۱۵

این وعده خداوند است که شما را از روزگار ناسازگار، مصیبت و دردها، بیماری و مشکلات عبور خواهد داد. پس به او اعتماد کن و ایمان داشته باش. همواره به یاد داشته باشیم که منجی ما عیسی مسیح فرمود:

« اینها را به شما گفتم تا در من آرامش داشته باشید.در دنیا برای شما زحمت خواهد بود؛ اما دل قوی دارید،زیرا من بر دنیا غالب آمده ام.» یوحنا ۱۶: ۳۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *