چهارشنبه, اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳
مقالات

پیام حیات بخش انجیل چیست؟

✍️ برادر ادی:

پیام حیات بخش انجیل چیست و پیامی که امروزه کلیسا موظف است به عنوان نماینده برروی زمین، به گوش مردم برساند باید حاوی چه حقایقی باشد؟

تمامی کلام خدا حاوی کلمات و حقایق گرانبهایی است که همگی آنها با هم در انجیل به کمال رسیده و انجیل، تحقق تمام نبوتها و نقشه خدا برای ما می باشد.

درک درست ما از انجیل، به ما در جهت مستحکم کردن پایه های اصلی ایمان که گاهی می لغزد، کمک می کند و همچنین تصویری قابل درک برای افرادی که تاکنون انجیل را نشنیده اند، به نمایش می گذارد.

نکته مهم این است که کلیسا بازیگر به تصویر کشیدن اناجیل است و وظیفه دارد که حقایق کلام خدا و نقشه نجات را برای تمامی مردم باز کند و با اقتدار، پیام انجیل که آمدن پادشاهی خداوند است را به گوش همه برساند. اما این پیام حاوی نکات مهمی هست که در این مقاله به آنها می پردازیم.

انجیل عیسی مسیح، قلب مسیحیت است و ما مسیحیان بیش از هر چیز دیگر با آن سرو کار داریم. ما همیشه درباره این پیام با دیگران صحبت می کنیم و برای آنها دعا می کنیم تا آن را بفهمند و باورکنند، لذا مهم است که خودمان درک درستی از انجیل داشته باشیم.

هیچ کتاب و منبعی بهتر از خود کتاب مقدس برای درک نقشه خداوند نیست. هیچ کلیسا و شخصی، کامل نیست و هیچ کدام از ما نمی توانیم با درک جسمانی خود انجیل را به کمال درک کنیم.

مکاشفه تنها از طریق کلام و روح القدس میسر است و این مهم در کلام خدا در دوم تیموتائوس ۱۶:۳ نوشته شده است. کلام خدا چهار حقیقت را برای ما باز می کند که شامل:

۱. چه کسی ما را آفرید و صاحب ما کیست.

۲. ما اینجا چه کاری انجام می دهیم و دلیل مصیبتها و مشکلات چیست.

۳. راه خداوند برای رهایی از مصیبت و نقشه او برای ما چیست.

۴. چطور به این راه برویم و نجات پیدا کنیم.

اینکه خداوند برای ما چیست یا کیست، خیلی مهم است. بعضی ها خداوند را خشن فرض می کنند و بعضی ها پدربزرگ مهربان که بعد از هیاهوی دوران جوانی خسته شده و به کمی توجه و صحبت راضی است. تمام اینها فرضیات ذهن محدود بشر هست. خداوند خالق و قدوس است و عادل مطلق نیز است.

کلام خدا از ابتدای پیدایش در مورد خلقت می گوید و خداوند را صاحب ما معرفی می کند. در پیدایش باب ۱ آیه ۲۶ و ۲۷ متوجه می شویم که ما کی هستیم و از کجا آمده ایم و در ادامه، کم کم نقشه خداوند برای ما باز می شود. هیچ یک از ما خودمختار نیستیم.

درک این واقعیت، کلید درک انجیل است. ما باید درک کنیم علاوه بر اراده آزاد، مالک نیز داریم و واقعاً آزاد نیستیم. خداوند پر جلال و رئوف است، خروج باب ۳۴ آیه ۶ و۷ و در آخر آیه می بینیم که می فرماید « گناه را هرگز بی پاسخ نخواهد گذاشت.» پس درک قدوسیت و محبت خدا بسیار شیرین است ولی باید بدانیم که خداوند عادل مطلق نیز است.

گناه به دلیل عدالت خدا بی پاسخ نمی ماند و اما این محبت خداست که چاره ای برای ما گذاشته است، زیرا او صاحب ما می باشد و بهتر از خودمان ما را می شناسد و از افکار آدمی مطلع است.

گناه به معنی کلمه یعنی سرپیچی از دستور خدای متعال و قطع شدن رابطه انسان با او. خدا از ابتدا می دانست که انسان گناه می کند و نقشه خدا، به ما می‌فهماند که خدا از ابتدا هدفش این است که انسان در شادی کامل در حاکمیت عادلانه خدا زندگی کند، او را پرستش و اطاعت نماید و بدین ترتیب با خدا رابطه صحیح و سالم داشته باشد و جلال خدا را به جهان اعلام نماید.

این تقدیس شدن از اقتدار ما نیست و خدا این اقتدار را به ما داده است. درخت شناخت نیک و بد در عدن، نقشه خداوند را برای ما از ابتدا مشخص میکند. ما باید همواره بدانیم که گناه فقط برای آدم و حوا نبود و ما هم گناهکاریم. طبق کلام خدا هیچ کس پارسا نیست حتی یکی(رومیان ۱۰:۳) این شامل همه ما می شود و هیچ کس پارسا نیست.

رابطه ای که قطع شده، چیز ساده ای نیست و قطع رابطه بین پادشاه و تابعانش می باشد و این یک رابطه کاملا نامساوی است و ما اصلا قابل قیاس با خدا نیستیم. اینجاست که به کار عظیم نجات دهنده ما، عیسی مسیح پی میبریم که چطور بر روی صلیب ما را دوباره به صاحبمان وصل کرد. ما باید قصاص می شدیم( رومیان ۱۹:۳ ) و به فیض خداوند توسط خون بره از قصاص گذرانده شدیم.

خداوند پسر خود را فرستاد تا برای ما قربانی شود و ما می توانیم با ایمان به او پارسا شمرده شویم. این از توانایی ما خارج بود و عیسی مسیح، پارسایی خود را به حساب ما گذاشت و گناهان ما را بر روی صلیب برد و بعد از مرگ، در قبر نهاده شد و پس از سه روز از مرگ برخواست تا ما بفهمیم که خداوند ما عیسی مسیح، بر تمام قدرتها برتر هست و هیچ قدرتی از او بالاتر نیست.

عیسی مسیح بعد از ۴۰ روز به آسمان صعود کرد ولی ما را تنها نگذاشت و وعده روح القدس را برای هدایت ما داد و هر که به او ایمان بیاورد آن را دریافت می کند و نه تنها نجات می یابد، بلکه به سمت قدوسیت برای زندگی بر دست راست خداوند تجهیز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *